Jag orkar inte mer

Hur mycket man än kämpar
Är det aldrig bra nog.
 
Livet är så plågsamt emellanåt
nästan alltid är det något som är fel
något som jag mår dåligt över
att aldrig kunna uppnå
och att aldrig få kunna känna
 
det var allt.
allt jag ville
det var att få anses som normal
som en ok människa
varken mer eller mindre
 
men det är fel någonstans
någonstans skaver det utav bara helvete
det spelar ingen roll hur många tårar jag gråter
hur många leenden jag visar
insidan är inte ok längre
jag har ingen energi
och jag vill inte mer
jag vill vila för evigt
aldrig mer få lida
aldrig mer få känna något
ja eftersom det ändå kommer inträffa för eller senare
kan det lika gärna ske nu
eftersom jag inte längre upplever positivitet i mitt liv
framtidstron är inte ok iheller 
den är fan ett kapitel för sig 
jag
orkar
inte 
mer 
men visst 
jag har överlevt några timmar av denna kvällen 
men tanken på att känna såhär i år framöver
det är otänkbart
 
Men samtidigt känns det som allt är låst
alla alternativ
alla utvägar
allt är stängt
kvar finns bara jag
och verkligheten
och en tung mörk och jobbig känsla
som drar mig helt
jag vet inte ens varför jag skriver här
varför jag stiger upp i morgon bitti
allt är så meningslöst
eftersom det inte längre finns hopp och glädje i mina handlingar
jag måste ha något som är rätt för mig
något som leder mig in i en positiv utveckling
men vadfan ska jag göra
ingenting är längre enkelt
allting känns tung och svårt
och som att det knappt är möjligt för en sådan som mig
 
är utmattad och deppig
ska somna nu mer en klump i magen och en stark flyktlängtan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0