fast i ett ekorrhjul

Jag är bara så tom inombors
Tom på tankar
Tom på ord
Tom på vilja
och tom på lust

Allting har redan skett och allting har redan varit likadant
helatiden
allting spelas om och om och det är bara en dum illusion
att bli kär
att bli exalterad
att bli förvånad
för det finns inte så mycket som är så himla speciellt
efter en viss grad av erfarenhet och insikt
inser man
allt har ett slut och slutet gör det andra totalt likgiltigt och meningslöst
döden är det enda spännande vi alla har gemensamt och vi alla har kvar att uppleva

detta är ingen depressiv text
jag är inte deprimerad eller självmordsbenägen
jag är bara i en fas
i en sinnesstämning
mitt i en insikt
att förstå
djupare
än vad jag tidigare gjort

Ute efter någonting som får mig att vakna
att förändras
att hänföras
att på nytt låta mig luras
och försvinna in i en trygg omsvepande spännande vardag
det finns ingenting sådant nu

jag gråter inte
jag pratar inte
jag bara finns
för att jag blev född


punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0