As days go by, the nights on fire

Ikväll är jag arg inombords. Har fått nog. Ikväll tar jag ingen skit. Jag är jag, och jag har rätt. Jag har oftast rätt med nästan allt. Ikväll är jag stark och ikväll är det jag som står i centrum. Jag vet. Jag vet faktiskt bäst, ibland.
Vissa människor börjar gå mig på nerverna. Människor som aldrig kan svara på frågor. Människor som bara slöar genom livet. Människor som är egocentriska. Människor som aldrig hör av sig. Människor som inte fattar.
Jag förstår inte, vad är så svårt?

Jag önskar jag kunde få dig att förstå, få dig att tänka ett steg längre. Du är så långt ute att du inte ens förstår det själv. Jag befinner mig hundratals trappsteg ovanför dig. Ändå är det jag som känner mig så misslyckad.
Jag vill slå misslyckandet in i din panna, jag vill se ditt ansiktsuttryck när det går upp för dig.
Det är min tur nu, min tur att få solsken och lycka. Jag har stått i skuggan alldelles för länge. Jag har straffat mig själv så mycket att det är löjligt. Ingen förtjänar att få så mycket skit, ..förutom du då.

fight fight fight fifht
nu eller aldrig
jag lever så det sprakar om mig
ingen eller ingenting kan ta ner mig på jorden igen
jag svävar och ser knappt marken
jag är borta


Och jag är så levande

Bortom allt.
bortom du och jag
han och hon
bakom, bortom och förbi allt det
där är jag nu
och ingen
ingen kan ändra på det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0